Translate

sobota, 3 stycznia 2015

Szybki tutorial na szybkie frywolitkowe kolczyki

Wczoraj wieczorkiem zamieniłam szydełko na czółenko i zrobiłam ekspresowe kolczyki. Szybka robota - frywolitkowe kolczyki zajęły mi jakieś 15 minut. Są banalne do wykonania nawet dla osób początkujących. Wykonujemy zwykłe kółeczka, a pomiędzy nie umieszczamy koraliki. 


Prostota tych kolczyków polega także na tym, że same możemy regulować ich wielkość. Ja chciałam aby były średniej wielkości więc w trakcie frywolitkowania odpowiednio modyfikowałam wielkość kółeczek. Wiem, że nie jestem odkrywcza, bo wiele osób stosuje takie połączenia kółeczek tworząc biżuterię, ozdoby i nie twierdzę, że wymyśliłam ten wzór, ale chciałam opisać wam jak można zrobić takie szybkie i ładnie prezentujące się kolczyki. 

Szybki TUTORIAL na szybkie frywolitkowe kolczyki.


1. Nawijamy odpowiedni kolor kordonka oraz 16 koralików.
2.Mamy do wykonania 7 kółeczek, przyjmijmy, że dla ułatwienia opisu zaczniemy od kółeczka, do którego przymocowany jest haczyk.
--> kółeczko pierwsze--> 2 słupki, pikotek (robimy małe pikotki, bo służą one tylko do łączenia elementów), 9 słupków, pikotek , 9 słupków, pikotek, 2 słupki (prawda, że proste :) + po zamknięciu kółeczka przekładamy koralik, tak aby znalazł się na nitce tuż za zamkniętym kółeczkiem
--> kółeczko drugie--> 2 słupki, łączenie z pikotkiem kółeczka pierwszego, 11 słupków, pikotek, 2 słupki + dołączamy kolejny koralik z czółenka
--> kółeczko trzecie--> 2 słupki, łączenie z pikotkiem kółeczka drugiego 8 słupków, pikotek, 2 słupki + kolejny koralik
--> kółeczko czwarte--> 2 słupki, połączenie z pikotkiem kółeczka trzeciego, 9 słupków, przesuwamy koralik z czółenka tak aby znalazł się tuż przy ostatnim słupku jaki zrobiliśmy i go obrabiamy go robiąc słupek z koralikiem w środku, 9 słupków, pikotek, 2 słupki +koralik
--> kółeczko piąte--> 2 słupki, łączenie z pikotkiem kółeczka czwartego, 8 słupków, pikotek, 2 słupki + koralik
--> kółeczko szóste--> 2 słupki, łączenie z pikotkiem kółeczka piątego, 11 słupków, pikotek, 2 słupki + koralik
--> kółeczko siódme--> 2 słupki, łączenie z pikotkiem kółeczka szóstego, 9 słupków, łączenie z pikotkiem kółeczka pierwszego, 2 słupki+ koralik

Ja kolczyki zakończyłam ścisłym supełkiem, który lekko nakropliłam lakierem bezbarwnym. Zawsze stosuję lakier bezbarwny, który zapobiega rozwiązaniu się nitki, dobrze je scala i je przy tym niewidoczny.

Mam nadzieję, że mocno nie namotałam i nie pokręciłam? Jeżeli macie jakieś pytania śmiało piszcie! Czekam na Wasze komentarze dot. tego czy tutorial jest dla Was zrozumiały. Jak zrobicie podobne kolczyki pochwalcie się :)


4 komentarze :

  1. chyba się muszę kiedyś nauczyć w końcu frywolitek, coś pięknego taka sztuka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Frywolitka wcale nie jest taka trudna, a wykonywane ozdoby, biżuteria są efektowne. Na youtube i blogach jest mnóstwo tutoriali, ja sama się z nich uczyłam, potrzeba było trochę cierpliwości, ale powoli było coraz lepiej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Przecudne kolczyki!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest ważny :) Motywuje do dalszej pracy oraz jest największą nagrodą.

Łączna liczba wyświetleń