Translate

sobota, 29 listopada 2014

Symbol mądrości - frywolitkowe sowy

Jakiś czas temu miałam "fazę" na przeszukiwanie pinteresta. Przeglądałam prace frywolitkowe, szydełkowe, oraz innego rodzaju rękodzieło, które wpadło mi w oko. Przypadkiem trafiłam na maleńkie frywolitkowe sowy, które tak mi się spodobały, że stwierdziłam - muszę takie mieć. Zaczęłam więc szukać wzoru na takie cudeńka, ale oczywiście jak na złość przekopałam cały internet i nic nie znalazłam. Doszłam więc do wniosku, że powiększę fotkę, którą znalazłam i spróbuje ją rozpracować. Początkowo wzór wydawał mi się trudny, ale gdy go rozrysowałam okazało się że nie wymaga jakiś nadzwyczajnych umiejętności. Gdy wydziergałam pierwszą sówkę, w wolnym czasie znowu zaczęłam buszować w internecie poszukując inspiracji i gdy tak szukałam oczywiście na co trafiłam..... tak na wzór frywolitkowej sowy! Okazało się że mój rozszyfrowany wzór nieco różni się od tego który znalazłam, ma trochę inną liczbę oczek, bo mimo że powiększyłam fotkę to była nieco rozmazana i odgapiając ją robiłam oczka "na oko". Znaleziony wzór czeka w kolejce na przerobienie, ponieważ chcę porównać obie wersje sówek - moją i nieznanego autora (znalazłam wzorek ot tak przyklejony do pinteresta), a tymczasem zabieram się za ozdoby świąteczne, bo Boże Narodzenie coraz bliżej :)






Sowy nie są niestety dobrymi modelkami, bo ze względu na to że wykonałam je cieniowaną nitką nie na każdym tle dobrze się układają, dlatego zdjęcia robiłam w różnym świetle. Nitka jaką wykonałam pracę to Snehurka - jest średniej jakości kordonkiem, ale taki dorwałam w pobliskiej pasmanterii, bo spodobał mi się kolorek i cieniowanie nici. Pracuje się z nią nawet dobrze, ale jej minusem jest to że podczas frywolitkowania potrafi się siepać i jest dość cienka.

Moje sówki są na razie samotne, ale mogą posłużyć  jako kolczyki, zawieszka, lub zdobić biurko, stać się naszywką. Mogą być bardzo wszechstronną ozdobą :)

2 komentarze :

Każdy komentarz jest ważny :) Motywuje do dalszej pracy oraz jest największą nagrodą.

Łączna liczba wyświetleń